Kjøps- og leveringsbetingelser
🌱 Handle bærekraftig – trygt og enkelt med SMAPP AS
Ved handel via SMAPP AS støtter du en bærekraftig handel. Her støtter du både salgsdugnaden og deres formål, samtidig som at du støtter norske og bærekraftige produsenter. Vi gjør denne handelen trygt og enkelt. Her er hva du kan forvente når du handler hos oss:
📲 Trygg betaling
Du betaler kun den prisen som vises i kassen på nettbutikken. Du betaler digitalt, enten med Vipps eller kort. Alle priser er inkludert mva.
🚚 Levering
Produktene sendes til salgsdugnaden så snart som mulig etter innsamlingsslutt. Salgsdugnaden sorterer produktene og leverer dem videre til deg innen avtalt leveringsuke.
↩Angrerett
Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra den dagen du mottar varen.
- Varen må være i vesentlig samme stand.
- For mat- og drikkevarer gjelder angreretten kun dersom varen ikke er raskt forringelig, og emballasjen er uåpnet (f.eks. tørrvarer, kaffe, salt, m.m.).
- Angreretten gjelder ikke for ferskvarer eller varer som av hensyn til hygiene/helsevern ikke kan returneres etter at forseglingen er brutt.
Slik gjør du:
- Send e-post til post@smapp.no for å motta returskjema.
- Returner varen til oss sammen med skjemaet.
- Vi tilbakebetaler kjøpesummen innen 14 dager etter mottatt retur.
Returkostnad dekkes av kunden, med mindre annet er avtalt. Dersom du har fått levert feil vare fra salgsdugnaden eller varen er skadet ved levering, dekker vi returkostnaden.
🔄 Reklamasjon
Dersom varen har en feil eller mangel, kan du reklamere:
- Inntil 2 år etter kjøpet for vanlige varer,
- Inntil 5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger.
Reklamasjon gjelder ikke hvis varen har passert “best før”- eller “siste forbruksdato”.
Ved reklamasjon kan du kreve:
- Ny vare (hvis mulig),
- Prisavslag eller refusjon, eller
- Heving av kjøpet dersom feilen er vesentlig.
Har du mottatt feil vare, kan dette ofte løses med å ta kontakt med salgsdugnaden som har levert varene til deg. Selv om levering skjer via salgsdugnaden, er det alltid SMAPP AS som er ansvarlig overfor kunden for reklamasjoner. Du kan derfor alltid rette krav om omlevering, prisavslag eller heving direkte til oss.
✅ Garanti
Eventuelle garantier fra oss eller produsenten kommer i tillegg til lovfestede rettigheter.
🔒Personvern og tvisteløsning
Vi bruker kun opplysningene dine for å gjennomføre kjøpet. Ved tvister søker vi først å løse saken i minnelighet. Du kan ellers kontakte:
- Forbrukertilsynet: 23 400 600 | www.forbrukertilsynet.no
- EUs klageportal: http://ec.europa.eu/odr
SMAPP AS
Org nr: 933 415 724
post@smapp.no | +47 481 28 640